Mooie mannen

Hij is er weer, de Mijnbouw Mannen Kalender. Ook deze editie kun je twee jaar lang genieten van dertien smakelijke studenten technische aardwetenschappen in uitdagende poses.

Zoals van Roman Hijman op deze foto. Daar de dames van de Mooie Mannen Commissie, die de modellen met zorg hebben geselecteerd, ook alle andere TU-studenten mooie mannen aan de muur gunnen, is de kalender te koop via mijnbouwmannenkalender@gmail.com, of de MV-kamer (CiTG kamer 01.120). Hij kost €7,50 en is zowel voor 2012 als 2013.

Tijdens de rellen na afloop van het studentenprotest zijn vijfentwintig mensen opgepakt, maar deze vijf zijn de enigen die nog vastzitten. Een van deze vijf demonstranten smeet een hek omver, een andere gooide met stenen en weer een andere wierp een bierblikje naar de ME.

Eenvoudige zaken
De zitting begint om 14.00 uur vanmiddag. Snelrecht is bedoeld voor eenvoudige strafrechtelijke zaken. Het snelrecht wordt toegepast bij veelplegers, maar ook tijdens feesten als de jaarwisseling en grote demonstraties als die van afgelopen vrijdag.

Publieke functie
Het Openbaar Ministerie eist een hogere straf als iemand geweld gebruikt tegen mensen in een publieke functie, zoals ambulancemedewerkers, brandweerlieden of politieagenten. Maar een woordvoerder wil nog niet op de eisen vooruit lopen: “Bij de strafmaat weegt ook mee of iemand al eerder voor geweld is veroordeeld, of er letsel was, of iemand heeft bekend en meer van dat soort omstandigheden.”

Er volgen mopgelijk nog meer rechtszaken. Het Openbaar Ministerie heeft vier andere zaken ‘in onderzoek’.