Campus

Milieubier

,,Weet je wat jij bent?” Een glossy reclamefoldertje is zojuist uit de krant gevallen en stelt me oog in oog met de vraag. In het dagelijks bestaan wordt zo’n vraag alleen gesteld door boze mensen die hem onmiddellijk zelf beantwoorden: ,,Een klootzak!” De reclamewereld biedt de mogelijkheid zelf te antwoorden, mits ik mij herken in één van de vier afgebeelde lifestyles.

br />
De ‘bespaarder’ is een strandganger die zich warmt aan zijn vriendin onder een veelkleurig wandtapijt. De ‘minimalist’ zit in een rood iglotentje tegen een achtergrond van hoogbouw als een soort Siamese tweeling tegen het voorhoofd van zijn vriendin geplakt. De ‘noncha’ is een zonnebrildragende cabriorijder wiens vriendin haar armen ten strakblauwe hemel werpt. Tenslotte de ‘genieter’; een boerenlul die met zijn T-shirt in zijn spijkerbroek een of ander mokkel probeert te versieren bij het kampvuur.

Doel van de meerkeuzevraag is de aandacht te vestigen op een website over energiebesparing. Mission accomplished: mijn vingers typen een www-tje. Een prijsvraag op de site biedt kans op een reis voor twee personen naar het IJshotel in Lapland wanneer een originele energiebesparingstip wordt ingestuurd. Dat moet voor een TU-student toch een eitje zijn? Ik zie mijzelf in de cabrio richting rendieren scheuren. Het juichende meisje stuur ik met een blaarpleister het bos in, het veel leukere strandmeisje trek ik onder het veelkleurige wandtapijt vandaan.

De site biedt zelf alvast een paar tips. Ik moet sloffen kopen, iemand regelen om tegenaan te slapen, vaker bij de buren op bezoek, dingen ontdooien in de koelkast en ook zorgen dat de koelkast altijd stampvol is; hoe meer massa, hoe minder moeite het apparaat heeft om de boel te koelen% Ik ren naar de supermarkt, geen tijd te verliezen. Tien minuten later is de bierkoelkast tot de nok toe gevuld met Grolsch. Voortaan haal ik bier vanwege het milieu.

,,Weet je wat jij bent?” Een glossy reclamefoldertje is zojuist uit de krant gevallen en stelt me oog in oog met de vraag. In het dagelijks bestaan wordt zo’n vraag alleen gesteld door boze mensen die hem onmiddellijk zelf beantwoorden: ,,Een klootzak!” De reclamewereld biedt de mogelijkheid zelf te antwoorden, mits ik mij herken in één van de vier afgebeelde lifestyles.

De ‘bespaarder’ is een strandganger die zich warmt aan zijn vriendin onder een veelkleurig wandtapijt. De ‘minimalist’ zit in een rood iglotentje tegen een achtergrond van hoogbouw als een soort Siamese tweeling tegen het voorhoofd van zijn vriendin geplakt. De ‘noncha’ is een zonnebrildragende cabriorijder wiens vriendin haar armen ten strakblauwe hemel werpt. Tenslotte de ‘genieter’; een boerenlul die met zijn T-shirt in zijn spijkerbroek een of ander mokkel probeert te versieren bij het kampvuur.

Doel van de meerkeuzevraag is de aandacht te vestigen op een website over energiebesparing. Mission accomplished: mijn vingers typen een www-tje. Een prijsvraag op de site biedt kans op een reis voor twee personen naar het IJshotel in Lapland wanneer een originele energiebesparingstip wordt ingestuurd. Dat moet voor een TU-student toch een eitje zijn? Ik zie mijzelf in de cabrio richting rendieren scheuren. Het juichende meisje stuur ik met een blaarpleister het bos in, het veel leukere strandmeisje trek ik onder het veelkleurige wandtapijt vandaan.

De site biedt zelf alvast een paar tips. Ik moet sloffen kopen, iemand regelen om tegenaan te slapen, vaker bij de buren op bezoek, dingen ontdooien in de koelkast en ook zorgen dat de koelkast altijd stampvol is; hoe meer massa, hoe minder moeite het apparaat heeft om de boel te koelen% Ik ren naar de supermarkt, geen tijd te verliezen. Tien minuten later is de bierkoelkast tot de nok toe gevuld met Grolsch. Voortaan haal ik bier vanwege het milieu.

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.