Meekijken bij financiële bedrijven

Vrouwennetwerk Librae houdt van maandag 19 tot en met vrijdag 23 april de Beyond Finance Week. Tijdens de themaweek kunnen TU Delft-studenten digitaal meedoen met workshops van financiële bedrijven en kennismaken met vrouwelijke Delftse alumni die in de financiële sector werken.
Als je wilt meedoen, moet je er snel bij zijn: de inschrijving sluit maandag 12 april om middernacht.

“Studenten die ik spreek hebben vaak het idee dat je in de financiële sector alleen met bonnetjes in de weer bent, terwijl er ook veel functies zijn die bij je passen als je een diploma van de TU Delft op zak hebt. Je kunt bijvoorbeeld aan de slag op een afdeling voor cybersecurity of je bezighouden met de ontwikkeling van een nieuwe klantenapp”, zegt Fay de Waal van Librae.

Deelnemende bedrijven zijn ING, Optiver en Torcx. Dit laatstgenoemde bedrijf investeert in middelgrote ondernemingen. “Ik heb zelf in de private equity-sector stage gelopen en gemerkt dat er ontzettend weinig vrouwen in werkzaam zijn. We hopen dus ook meer vrouwen warm te maken voor deze tak van sport.”

Bekijk hier het volledige programma van de Beyond Finance Week. Inschrijven kan tot maandagavond 12 april 23.59 uur.

Nieuwsredacteur Annebelle de Bruijn

a.m.debruijn@tudelft.nl