Mc van Bureau ’teleurgesteld’

De medezeggenschapscommissie (mc) van het Bureau van de universiteit is teleurgesteld in de voorbereiding van de reorganisatieplannen. Deze zijn vanochtend door het college van bestuur aan het personeel toegelicht.

br />
Het cvb heeft voorstellen voor een opdeling van het Bureau in een concernstaf en vier ‘servicecentra’ (voor studenten, bedrijven, informatisering en universitaire beheerstaken) gebaseerd op rapporten van zogenoemde informateurs (zie elders in dit nummer op pagina 12 en 13).

De mc noemt de rapporten in een brief aan beheerder Bronneman van het Bureau ,,veelal niet volledig, noch qua inhoud, noch qua logische onderbouwing”. De gezamenlijke rapporten sluiten volgens de nc ook niet op elkaar aan, en de indruk bestaat dat ze niet voortbouwen op het oorspronkelijke reorganisatieplan. ,,Een teleurstellend resultaat”, aldus de teleurgestelde medezeggenschapscommissie, ,,het draagvlak en het enthousiasme – toch al minimaal – is nu grotendeels weggevallen.” (R.M.)