Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kort

Marine maakt plek voor drones

De belangstelling van de Koninklijke Marine voor drones gaat verder dan een eenmalige demonstratie, zo bleek vorige week. In november demonstreerden medewerkers van het Delftse MAVlab hun waterstofdrone aan boord van een marineschip. Anderhalve maand later schrijft het Noordhollands Dagblad dat de nieuwe zeegaande schepen van de marine worden uitgerust met een dronedek achter het stuurhuis. “Dit doen we omdat het commando zeestrijdkrachten steeds meer drones zal gaan inzetten”, zegt marineofficier Pieter Blank daarover. “Hoe flexibeler de schepen straks zijn, des te beter zijn we gereed voor de toekomst.”
Bart Remes, projectleider van het Delftse laboratorium voor Micro Air Vehicles (MAV) zegt niet bij de ontwikkeling betrokken te zijn. “Marine en defensie hebben hun eigen drone-specialisten. Uiteindelijk zal er een eisenpakket komen waar aanbieders op kunnen inschrijven”, verwacht Remes. Hij zegt te hopen dat de marine kiest voor waterstofdrones, omdat die volgens hem de beste papieren hebben.

Wetenschapsredacteur Jos Wassink

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

j.w.wassink@tudelft.nl

Comments are closed.