Lustrumstunt en recordpoging: Tetris

14 inch, da’s wat de meeste computerbezitters voor hun neus hebben. Een beetje nerd heeft een groter beeldscherm; hoe groter, hoe beter. De echte liefhebbers kunnen vrijdagavond hun hart ophalen voor de hoogbouw van Elektro, waar de jarige Electrotechnische Vereeniging een spelletje tetris zal spelen op een scherm van ruim tweeduizend vierkante meter.

br />
De studievereniging, die haar achttiende lustrum met een stuntje wil openen, legt een netwerk van driehonderd lampen aan achter de gevel van het faculteitsgebouw. Een computer die op enige afstand van de westelijke gevel staat, kan de verlichting in elke kamer – vijftien verdiepingen, tien kamers per etage – apart aan- en uitknippen.

Bij het behendigheidsspel tetris moet de speler vallende blokjes in nette lagen stapelen. Die blokjes zijn bij ‘elektrotetris’ letterlijk kamerbreed. De lustrumstunt, die vrijdag om zeven uur begint, is ook een recordpoging voor het Guinness Book of Records. (G.J.t.D.)

Ger-Jan te Dorsthorst

Ger-Jan te Dorsthorst