L&R wil samenwerking met MIT

Volgens Van Ingen schrijft de Amerikaanse organisatie Abet (Accreditation Board for Engineering and Technology) in een concept-versie van een rapport dat L&R de potentie heeft om binnen Europa de leidende faculteit op het gebied van de lucht- en ruimtevaarttechniek te worden. De faculteit zou op het vakgebied het niveau van MIT benaderen. Daarnaast kan volgens de Abet elke Amerikaanse instelling jaloers zijn op de faciliteiten van L&R.

Voor de samenwerking, die L&R nu met het MIT wil aangaan, heeft de faculteit inmmiddels een voorstel gedaan aan het college van bestuur, maar er is nog geen overleg geweest met MIT. Als voorbeeld voor de samenwerking, die zowel het onderwijs als het onderzoek moet bevatten, noemt Van Ingen het via een satellietverbinding verzorgen van colleges.

Daarnaast wil L&R in september 1996 van start gaan met een Engelstalig onderwijsprogramma parallel aan het reguliere programma. Hiermee hoopt L&R extra Indonesische studenten aan te trekken. De faculteit maakt daarmee kans op een subsidie van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, en kan met de Engelstalige opleiding ook elders in het buitenland werven. (S.H.)

Steven Hubeek

De faculteit Lucht- en Ruimtevaarttechniek wil zoekt naar samenwerking met haar zusterfaculteit aan het gezaghebbende Massachusetts Institute of Technology (MIT) in de Verenigde Staten. Dit zegt L&R-dekaan prof.dr.ir. J.L. van Ingen naar aanleiding van uitkomsten van het zogeheten Abet-rapport.

Steven Hubeek