Leuven: tentamen in een brouwerij

Vlaamse studenten doen nu al met honderden tegelijk tentamen op de campus. De Universiteit Gent, bijvoorbeeld, organiseert tot begin juli maar liefst 143 duizend tentamens in tweehonderd verschillende zalen, meldt Het Laatste Nieuws. Verreweg de grootste locatie is het speciaal gehuurde evenementencomplex Flanders Expo. Daar is plek voor tweeduizend studenten. Om te zorgen dat alles volgens de regels verloopt, zet de universiteit maar liefst zevenduizend surveillanten in. Daarnaast zijn looproutes afgezet met plaklint, is er volop handgel en krijgen alle studenten een mondkapje. Ook de KU Leuven vult online toetsing (bijvoorbeeld via Skype) aan met fysieke tentamens, die verspreid zijn over verschillende stadsdelen en campussen. Per dag mogen hooguit 4500 studenten op de campus aanwezig zijn. Indien nodig wijkt de universiteit uit naar externe locaties, waaronder een concertzaal, sporthallen en zelfs een oude brouwerij. (HOP)

Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl