Langweiligkeitfestival

Suns of Ra, Coolhaven, Rachid, vj%s en dichters. Met zo%n multidisciplinair festival als Langweiligkeitdrei in het Haagse Paard op Hol, kun je je haast niet vervelen.

br />
Toch had de titel van het festival, dat in 2000 werd opgericht en nu zijn derde editie beleeft, niet passender kunnen zijn. Twee Hagenaars in hart en nieren benaderden destijds een zo groot en divers mogelijke club artiesten om Den Haag letterlijk uit zijn winterslaap te halen. In het stadscentrum is al jaren immers niet veel meer te beleven dan het standaard gezuip en monotone clubbeats die vooral door vijftienjarigen aantrekkelijk gevonden worden.

Inmiddels is Langweiligkeit uitgegroeid tot een festival dat behalve Paard op Hol, zo%n beetje alle kroegen aan de Grote Markt beslaat, zoals De Zwarte Ruiter, September, Boterwaag en Zeta. Leuk is dat de prijs voor een entreekaartje met de hoeveelheid optredens reuze meevalt: voor een avondje Paard op Hol betaal je 22,50 gulden. Gewoon gaan dus, het zou wel eens tot een prettige kennismaking met nieuwe kunstvormen kunnen leiden.

Langweiligkeitdrei. Op zaterdag 17 november in Paard op Hol, De Zwarte Ruiter, Boterwaag, September en Zeta. Aanvang: 19.00 uur.