Ladders

Gerrit KrolGerrit Krol heeft gisteren in de aula het eerste gedrukte exemplaar van zijn Delftse werk in ontvangst genomen. Het boek draagt dezelfde titel als zijn Vermeerlezing, De onhandige mens.

Kookcursus

De Vereniging voor Studie- en Studentenbelangen (Vssd) draagt tegenwoordig ook zorg voor de inwendige student. In een zeven- of achtdelige EKOokcursus leren eerstejaars, voor wie de cursus bedoeld is, behalve lekker en goedkoop ook milieubewust kokkerellen. Het festijn begint eind september, als de Vssd tenminste een beschikbare verenigingskeuken vindt.

Slaapzakken

Wie snel de trein pakt, kan nog meedoen. Vanmiddag om 13.00 uur voert het Landelijk Actiecomité Studenten (LAC) op ludieke wijze actie tegen de kamernood. Met slaapzakken gaan de actievoerders voor het gebouw van de Tweede Kamer liggen en de leden van de Vaste Commissie Vrom krijgen een eisenlijst aangeboden. Volgens het LAC kan de overheid iets aan de kamernood doen door meer woningen te bouwen voor doorstroom en meer kamers geschikt te maken voor bewoning door studenten. Verzamelen is om 12.00 uur bij Den Haag CS.

Duiken

Delft is dit jaar hoofdlocatie van de actie Duik Holland Schoon. Op zondag gaan 250 duikers de grachten in om fietsen, winkelwagentjes, verkeersborden en ander afval uit het water te halen. Wethouder Grashoff geeft het startsein door als eerste de gracht in te duiken vanaf de kop van de Korte Geer. Voor de actie zoekt de organisatie nog vrijwilligers die aan de kant van de grachten hulp bieden. Aanmelden kan bij de havenmeester, tel. 2602228.

Autovrij

Bijna alle Europese hoofdsteden maken dit jaar op 22 september hun binnenstad vrij van rijdende auto’s. Ook de gemeente Delft doet mee aan de Autovrije Dag, die dit jaar voor het eerst op zaterdag plaatsvindt. Een groot deel van het winkelgebied in de binnenstad gaat dicht voor het autoverkeer. In totaal doen ruim800 steden mee aan het initiatief van de Europese Commissie.

Autodates

Geen auto willen, maar er toch af en toe een gebruiken. Dat kan nu ook in Delft. Aan de Paardenmarkt is sinds vorige week een standplaats voor zogeheten autodates. Bij dit systeem staat op vaste parkeerplaatsen in de stad een huurauto die door meer mensen kan worden gebruikt. Met een pasje gaat de auto open, na intikken van een pincode start de auto. Het systeem wordt in Delft geëxploiteerd door Greenwheels.

Gerrit Krol

Gerrit Krol heeft gisteren in de aula het eerste gedrukte exemplaar van zijn Delftse werk in ontvangst genomen. Het boek draagt dezelfde titel als zijn Vermeerlezing, De onhandige mens. In de uitgave staan acht bijdragen van TU-studenten die de werkcolleges van Krol afgelopen voorjaar volgden. Volgens de schrijver gaat het om zeer verdienstelijke uitgaven van deze Delftse ‘onhandige mannen en vrouwen’, zo liet de gastschrijver zich indertijd ontvallen.

Kookcursus

Slaapzakken