Laat de knikkers maar rollen

Een slordige 115 miljoen gulden hield de gemeente Delft over aan de verkoop van Elektriciteitsbedrijf Zuid-Holland. Tweehonderdduizend gulden daarvan is gereserveerd voor de campagne ‘Laat de knikkers maar rollen’ die gisteren werd gestart door wethouder jeugd- en jongerenbeleid Matthijs Mahler. Kinderen van vier tot twaalf hebben drie weken de tijd om een tekening, verhaal, videoclip of iets dergelijks in te sturen met minimaal drie vriendjes of vriendinnetjes. Eind november adviseert een jury het gemeentebestuur welke inzending volgens haar moet worden beloond met honderdduizend gulden. Over de resterende helft van het geld, voor twaalf- tot achttienjarigen, wordt in december beslist. De campagne gaat vergezeld van een cd met een raplied van ‘De Ritselaars’. Waar de naam vandaan komt rappen de Delftenaren zelf: ‘de rits: alle delen hebben elkaar nodig’.