krtnws

VisitatieDe nieuwe, landelijke onderzoeksvisitatiecommissie voor scheikunde is uitgebreid met een aantal chemisch technologen. Daarmee is de Vsnu tegemoet gekomen aan de TU Delft, die meer technologen in de commissie eiste.

Chip

De verkopen in de TU-automaten zijn sterk teruggelopen sinds ze alleen nog toegankelijk zijn met chipkaart. Harde cijfers zijn er nog niet, aldus drs. Rob Rombouts, manager van de Facilitaire Dienst. Rombouts verwacht dat het een jaar kan duren voordat de omzet weer op peil is.

Ov-kaart

Tussen 15 oktober en 14 november kunnen studenten hun ov-weekeindkaart gratis omwisselen voor weekkaart. De reden hiervoor is de onverwachte beperking die de Nederlandse Spoorwegen (NS) per 3 september doorvoerde in de weekenddienstregeling. Wie zijn of haar weekendkaart toch wil houden, kan in aanmerking komen voor een eenmalige vergoeding van 200 gulden. Dan moet er wel sprake zijn van een vertraging van meer dan dertig minuten vanwege de verschraling van de dienstregeling.

Loon

Net afgestudeerd hbo-volk verdiende in juni 8,4 procent meer dan hun voorgangers een jaar eerder. De startende academicus ging er eveneens op vooruit, maar minder (5 procent). Met een voltijds jaarsalaris van 59 duizend gulden houdt de academicus overigens een flinke voorsprong op de 53 mille van de hbo’er. Dit alles blijkt uit de vorige week gepubliceerde loopbaanenquête van Intermediair/Newmonday.

Ionesco

In het Floratheater viert het Delftsch Studenten Tooneel Gezelschap vrijdag haar 120-jarige bestaan met de galapremière van een nieuwe voorstelling. De studenten hebben gekozen voor het absurdistische stuk ‘La cantatrice chauve‘ (de kale zangeres) van Ionesco. Zondagmiddag zal het stuk als matineevoorstelling worden gespeeld.

Correctie

De vader van werktuigbouwportier Hans Braam was vroeger geen portier, zoals Delta vorige week abusievelijk vermeldde in een fotobijschrift. Wim Braam was hoofd personeelszaken van de TU.

Visitatie

De nieuwe, landelijke onderzoeksvisitatiecommissie voor scheikunde is uitgebreid met een aantal chemisch technologen. Daarmee is de Vsnu tegemoet gekomen aan de TU Delft, die meer technologen in de commissie eiste. Delft is nog altijd boos over de in haar ogen onterechte kritiek in het laatste visitatierapport.

Chip

Ov-kaart