Kroegtijgers

Maar nee, het is een kroeg, vrij bruin, en ze tappen Jupiler.

Waar de akelig woordspelige naam van de zaak vandaan komt hoeven we niet te vragen. Door de zaak heen staan bordjes met daarop net geklede mannetjes met een verbodsbord eroverheen gephotoshopt. Misschien is het om te voorkomen dat de mijnbouwers uit café het Noorden komen. Met een ban van nicotine heeft het in ieder geval niets te maken. Jammer voor carapatiënten.

Café No Smoking is een dartcafé, waar je naast pijlen en flights (schaars geklede dames, Heineken-logo, kaart van Engeland) ook de meest fleurige dartshirts kunt krijgen. Tussen bar en zaal staat een verrijdbaar kledingrek met de juweeltjes erin (druk, blinkend, synthetisch) uitgestald. We neuzen er even door. Alle shirts zijn XXL, weten we meteen weer waarom we Barney niet sexy vinden.

Dit stuk van de tent is een heuse lounge, bestaande uit een opstelling van eiken bankstellen met donkerbruine kussens en twee gokautomaten. Een beetje tussen een uitgeleefde GR en bij je oma op bezoek. Wij slaan wel gade vanaf de bar.

Het thuisspelende team van vanavond heeft Dubbelfriss als lijfdrank, wat onze wenkbrauwen doet fronsen, tot er eentje een ‘frerul-suvunup’ bestelt. Nog een keer, een ‘fleveul-seuvenup’. Met ogen op steeltjes volgen wij de barman, wat zou ze nu van hem krijgen? Het blijkt Flügel-7-up, wat een lichtroze bubbelende substantie geeft die meters verder penetrant te ruiken is. Daar kan de Bambaya Beach Lounge nog wat van leren.

Café No smoking, Noordeinde 37a, Delft

Het is koud buiten, maar echte kroegtijgers gaan toch op pad. We besluiten op goed geluk de eerste kroeg te nemen die we tegenkomen. Het eerste uithangbord dat we zien zegt Oranjeboom, nu maar hopen dat het een eettent is. Maar nee, het is een kroeg, vrij bruin, en ze tappen Jupiler.

Café No smoking, Noordeinde 37a, Delft