Kroegfolklore

Niet alleen super camp, maar ook nog eens hartstikke gezellig.

De volkse tante Ans opent haar (naar eigen zeggen) oudste café van Nederland, aan de Binnenwatersloot, iedere laatste zondag van de maand voor ouderwets vermaak. Op het programma staan onder andere sjoelen, dammen en ganzenbord en er worden kaas, worst en gehaktballen in overvloed geserveerd.

De muziek is voor een belangrijk deel live, en wordt verzorgd door het Delftse duo No Smoking. Ad van Tongeren (Magic Adje) vertoont goocheltrucs.

Het feest is eigenlijk pas echt compleet als je op klompen naar de bierhal komt, want dan krijg je per klomp een drankje voor de halve prijs en ter afsluiting een oer-Hollandse maaltijd met superkorting. De middagen beginnen om 16.00 uur. De entree is gratis.

Echte Delftse folklore. Dat moet je tijdens je studie gewoon een keer meegemaakt hebben. Bierhal De Klomp riep vorige week een compleet nieuw evenement tot leven: de Hollandse middagen. Niet alleen super camp, maar ook nog eens hartstikke gezellig.