Kort nieuws

VrouwenVijfendertig vrouwen die gepromoveerd zijn tot universitair hoofddocent krijgen in totaal 255 duizend euro van het Sociaal Fonds voor de Kennissector om hun verdere carrière te bevorderen.

Tocht

‘Weer banen op de tocht bij TUD’, kopte de Delftsche Courant vorige week dinsdag. Dit boven een vraaggesprek met or-voorzitter Kees Daleboudt. Die zegt het in het bericht zelf genuanceerder: ,,In elk geval zal er met mensen en werk geschoven gaan worden.” Deze week zegt Daleboudt het op de voorlichtingspagina ook voorzichtig: ,,Met een vacaturestop is bij de huidige vergrijzing al veel op te lossen.” De vakbonden in Delft maken zich nog geen zorgen over een aanstaande ontslaggolf.

Identiteit

De ondernemingsraad van de TU heeft positief geadviseerd over de overeenkomsten die het college van bestuur wil sluiten met de Hogeschool Inholland, de Hogeschool Rotterdam, de Technische Hogeschool Rijswijk en de Haagse Hogeschool. De or vindt wel dat de eigen identiteit van de hbo- en de wo-opleidingen behouden moet blijven. De raad zal erop toezien dat als rechten of plichten van TU-medewerkers in het geding komen, er opnieuw overleg wordt gevoerd. Tevens mag het delen van TU-faciliteiten met het hbo niet ten koste gaan van TU-gebruikers.

Visitaties

Universiteitenvereniging Vsnu gaat haar kwaliteitszorg geheel loskoppelen. De koepel wil zo de onafhankelijkheid van de afdeling die verantwoordelijk is voor de visitaties, waarborgen. Het duurt nog tot 2004 voor de afdeling geheel zelfstandig opereert. Met de actie volgt de Vsnu de Hbo-raad. De vereniging van hogescholen koppelde haar keurmeesters al eerder los.

Vrouwen

Vijfendertig vrouwen die gepromoveerd zijn tot universitair hoofddocent krijgen in totaal 255 duizend euro van het Sociaal Fonds voor de Kennissector om hun verdere carrière te bevorderen. Zij krijgen het geld omdat ze het zonder subsidie tot universitair hoofddocent hebben geschopt. Het fonds wil hiermee hun kansen vergroten om hoogleraar te worden.

Tocht

Identiteit