Kort Nieuws

LadiesDe speciale introductie voor meisjes, de Ladies intro, wordt dit jaar verzorgd door de Owee-commissie.

Bibliotheek

De bibliotheek van de TU blijft definitief op zondagmiddag open. De afgelopen anderhalf jaar werd al geëxperimenteerd met de openstelling. De belangstelling voor studieplekken blijkt op zondag ongeveer even groot als op vrijdag en zaterdag, reden om het gebouw structureel open te houden. Even is overwogen om slechts een deel van het gebouw open te stellen, maar uiteindelijk is besloten ook toegang te bieden tot de kegel en de boekencollectie.
Guijt

De directeur van het Studenten Service Centrum, ir. L. Guijt heeft met onmiddellijk ingang de TU verlaten. Volgens de secretaris van de universiteit, drs. J.M. Bronneman, heet Guijt dit besluit genomen ‘om hem moverende, persoonlijke redenen’. Guijt was tot voor kort directeur van het sportcentrum van de TU. Hij was gisteren niet voor commentaar bereikbaar.
Ombudsman

De ombudsman van de TU, drs. W.J.M. Knippenberg, heeft een student in het gelijk gesteld die geklaagd had over het niet naleven van het examenreglement van Technische Bestuurskunde. De student wilde na een tentamen de opgaven meenemen, maar kreeg daarvoor geen toestemming van de docent, omdat die de vragen wilde recyclen. Volgens het reglement had de student echter recht op de opgaven. Hij deed zijn beklag bij de docent en de faculteit, maar kreeg pas na interventie door de ombudsman zijn zin. Zie ook pagina 14.
Nasa

De TU Delft is door Nasa gevraagd mee te werken aan de ontwikkeling van een gevanceerd systeem voor datapresentatie in de cockpit van vliegtuigen. De Nasa hoopt hiermee het aantal ongelukken met vliegtuigen binnen tien jaar met tachtig procent terug te brengen. Het gaat om de TU-onderzoeksgroep plaatsbepaling en navigatie van prof.dr.ir. D. van Willigen (faculteit Informatie Technologie en Systemen)
Open Air

Twee studentassistenten bij Studium Generale maken een soort handleiding voor de organisatie van het festival Mekelweg Open Air. Toch gaat dit culturele festival, een initiatief van de gezamenlijke studieverenigingen, dit jaar om financiële redenen niet door. ,,De studentassistenten zorgen er nu voor dat alle informatie die we verzameld hebben bewaard blijft, zodat Mekelweg Open Air volgend jaar of over twee jaar opnieuw georganiseerd kan worden”, legt Jarjan Fisher uit, een van de organisatoren.

Ladies

De speciale introductie voor meisjes, de Ladies intro, wordt dit jaar verzorgd door de Owee-commissie. Voorheen was dit een taak van de emancipatiecommissie, maar die is opgeheven. Toen bleek dat niemand de Ladies intro had overgenomen, besloot de Owee zich erover te ontfermen. De Oweecommissie is inmiddels ook druk in de weer met het werven van mentoren, vooral bij traditionele ‘probleemstudies’ als L&R en Elektro. Er staan verschillende acties op stapel om de aandacht op de komende Owee te vestigen.
Bibliotheek

Guijt