kort-Nieuws

ProteusDe herenclubacht van roeivereniging Proteus-Eretes heeft in Engeland de Reading Regatta gewonnen.

Nat pak

Vijf studenten hebben in de vroege woensdagochtend een twintigjarige Delftenaar in de Oude Delft gegooid. De man zou handtastelijk zijn geweest jegens twee Delftse schoolmeisjes. Het slachtoffer liep een nat pak op en raakte zijn bril kwijt.
Onderzoekscholen

De Erkenningscommissie Onderzoekscholen heeft eerder deze maand zeven nieuwe voorstellen gehonoreerd. De TU Delft speelt in twee daarvan een rol. De Universiteit van Amsterdam is penvoerder van de School voor Informatie- en Kennissystemen, waaraan in totaal elf universiteiten meedoen. De onderzoekschool Polymeren PTN heeft zijn basis in Eindhoven. Hierin zijn zeven universiteiten vertegenwoordigd.
Nokia

Het Finse telecommunicatiebedrijf Nokia heeft een onderzoeksovereenkomst getekend met het International Research Centre for Telecommunications-transmission and Radar (IRCTR) van de faculteit ITS. Nokia zal een tweetal projecten op het gebied van mobiele communicatie financieren.

Proteus

De herenclubacht van roeivereniging Proteus-Eretes heeft in Engeland de Reading Regatta gewonnen. Ruim een week na hun nipte zege op de honderd kilometer van de Ringvaart Regatta startte de herenacht afgelopen weekend in het novice-veld van de Reading Regatta. Deze roeiwedstrijd wordt sinds 1842 op de Thames verroeid. Na een aanvaring op zaterdag werden de Delftse studenten in de herkansing op zondag alsnog winnaar.
Nat pak

Onderzoekscholen