Kort Nieuws

BinnenklimaatHet cvb heeft een nieuw plan bekendgemaakt voor de verbetering van het binnenklimaat op Elektro. In het scenario, dat nog goedkeuring van de u-raad behoeft, maakt de centrale luchtbehandeling plaats voor een individueel te bedienen systeem dat het koelen van ingeblazen lucht mogelijk maakt.

Openingsstuk

De kaartverkoop voor het openingsstuk van het nieuwe theater De Veste is begonnen. Leden van de studentenverenigingen Jansbrug, de Bond, Virgiel en het Corps voeren begin januari ‘De koopman van Venetië’ op. Kaarten zijn verkrijgbaar op de sociëteiten van de vier verenigingen, en vanaf morgen ook aan de kassa van De Veste. De try outs, op 4 en 5 januari, kosten 12,50 gulden. De toegang voor de voorstellingen op 6, 9, 10 en 16 januari bedraagt 17,50 en met korting 15 gulden.
Open Universiteit

Universiteiten en hogescholen moeten bij de modernisering van hun onderwijs meer gebruik maken van de Open Universiteit. Bij de invoering van informatietechnologie in het onderwijs willen vooral de universiteiten veel op eigen houtje het wiel uitvinden, was vorige week donderdag de mening van de Tweede-Kamercommissie onderwijs.
Enquête

Worden studenten inderdaad aan hun lot overgelaten, of zijn studieadviseurs en docenten wel degelijk geïnteresseerd in het wel en wee van hun pupillen? Het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) wil weten hoe het echt zit en verspreidt binnekort zo’n drieduizend enquêteformulieren onder studenten, en nog eens duizend onder de begeleiders.
IBG

Prof.drs. M.H. Meijerink treedt op 1 december toe tot de Raad van Toezicht van de Informatie Beheer Groep (IBG), de instelling die de studiefinanciering uitbetaalt. Meijerink wordt op 1 december tevens voorzitter van de universiteitenvereniging VSNU. Nu is hij nog secretaris-generaal op het ministerie van onderwijs.
Procedure

De VSSD heeft een sollicitatieprocedure gestart voor een deelvan de OWee-werkgroep van 1996. Vier studenten zullen samen met vier door de VeRa uitgekozen studenten de ontvangstweek voor eerstejaars gaan organiseren. De OWee-werkgroep zal begin volgend jaar worden voorgedragen aan de TU.
Fusie

De stichting SDSH en de Woningstichting Hof van Delft zijn vorige week woensdag gefuseerd. De nieuwe huisvestingsorganisatie draagt de naam DUWO – ‘uw partner in wonen’, aldus het persbericht.
Inbraken

Technische Natuurkunde was dit weekeinde het slachtoffer van een inbraak. Uit acht pc’s werden geheugenkaarten gestolen. Ook bij de TU-drukkerij aan de Kanaalweg werd ingebroken. Hier verdween een Apple-pc.

Binnenklimaat

Het cvb heeft een nieuw plan bekendgemaakt voor de verbetering van het binnenklimaat op Elektro. In het scenario, dat nog goedkeuring van de u-raad behoeft, maakt de centrale luchtbehandeling plaats voor een individueel te bedienen systeem dat het koelen van ingeblazen lucht mogelijk maakt. De binnenzonwering wordt vervangen door een automatische installatie. Voorafgaand aan de ingreep, die ongeveer 17 miljoen gaat kosten, vindt een proef plaats op een van de etages. Het experiment begint kort na de jaarwisseling en duurt tot oktober 1996.
Openingsstuk

Open Universiteit