Koornbeurs en Speakers krijgen flinke zak geld

Een mooie meenemer voor de Koornbeurs en Speakers. De gemeente Delft heeft de twee culturele instellingen een aardige subsidie toegekend, waarmee de podia meer activiteiten voor de Delftse jeugd, waaronder de studenten, moet ontwikkelen.

br />
Een ‘ongelooflijk blije’ Jeroen van der Asdonk, voorzitter van OVJ de Koornbeurs, zit vol plannen. ‘Zijn’ podium krijgt de komende vier jaar 25 duizend gulden per jaar om nog meer bands, cabaret en andere acts neer te zetten. ,,Met het geld kunnen we flyers en posters laten drukken”, aldus Van der Asdonk. Maar ook in de programmering kan de vereniging zich plotseling het een en ander veroorloven, al zijn er nog geen vastomlijnde plannen. ,,We kunnen eens een popfestival organiseren”, glundert de voorzitter, ,,of een extra duur bandje boeken!”

Overigens is de subsidie een schijntje vergeleken met wat Speakers krijgt. Om uit te kunnen groeien tot een nationaal poppodium krijgt de instelling een ton.