Knallend slot Junior TU Delft

Het speciale Delftse onderwijsprogramma voor ambitieuze leerlingen uit 5 en 6 vwo is vrijdag afgesloten met een stel spetterende demo’s.

Nieuw dit jaar was het raketschieten als slot van het Junior TU Delft programma ‘Rocket Scientist in 5 dagen’. Om één uur ’s middags konden ouders en docenten komen kijken in het gebouw van 3mE, waarna tot drie uur de (water)raketten gelanceerd werden. Daarna volgde de prijsuitreiking en borrel (alcoholvrij voor de leerlingen uiteraard).

Ook elders op de campus vonden afsluitende demonstraties plaats: In de Berlagezalen (Bouwkunde) toonden leerlingen hun ontwerpen voor Innovative City Design.

Bij Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI) vond in de Boolezaal de presentatie plaats van de week ‘Foutverbeterende Codes’. En in het gebouw voor Civiele Techniek en Geowetenschappen (CiTG) zagen ouders en docenten wat hun leerlingen hadden opgestoken over ‘Streaming Water’.

Het onderwijs tijdens de Junior TU Delft is interdisciplinair gericht: ontwerpen, onderzoeken, en technologische toepassingen staan centraal. Het biedt de leerlingen een extra uitdaging naast de reguliere stof van het voortgezet onderwijs. Daarnaast kan meedoen aan Junior TU Delft ook een mooie aanvulling op of opstap naar het profielwerkstuk zijn.