Kantlijn

‘Een groot sportevenement met trendy sporten voor jongeren tot 23 jaar’, meldt het persbericht. Een en ander gaat zich op 15 december afspelen in de RAI in Amsterdam. ‘For sure de leukste en heetste dag van de winter’, is nu al bekend. Onder de deelnemers en bezoekers wordt een heuse witte motor (Harley Davidson) verloot. Opgave vóór 15 november op 06-8991118. Oh ja, er zijn ook drie trainingsdagen vooraf. Liefhebbers van postmoderne sporten als aerobic and dance, beachvolleyball, streethockey, human table-soccer, videogames en citybasketball, meld je aan. En vergeet niet: ‘Melk is geen suf drankje, maar is dynamisch en sportief!’

Wie meer van een heerlijk helder Hollands biertje houdt, was zaterdag aanwezig bij de Delft Regatta op de Schie. Daar wonnen de Delftse roeiers diverse bekers, waaronder de Heineken Steden Cup. Voor more details, zie elders in de Delta. Sinds woensdag staat er trouwens een vrolijk vlaggetje te wapperen op de top van het nieuwe clubgebouw van Proteus , ten teken dat het hoogste punt is bereikt. ,,We hebben trots rondgelopen en er een glaasje bier op gedronken”, zegt bestuurslid Hans Antonissen. Wees eens dynamisch en drink toch melk jongen, in plaats van zo’n suf biertje.

Niet ver van de Schie liepen de dynamische jongens van Ariston ’80 zaterdag tegen hun tweede nederlaag aan. Dit keer was het Zoetermeerse DSO te sterk voor de Delftse voetballers die met 4-1 ten onder gingen.

De gepromoveerde vrouwen van DSHC verloren hun tweede wedstrijd met 5-1 van SCHC. Hun mannelijke collega’s begonnen de competitie met een 1-0-nederlaag tegen Victoria. Ook voor de hockeyers geldt het gratis Kantlijn-advies: drink meer melk.

Hoopgevend nieuws uit de rugby-contreien: DSR-C scoorde zijn eerste drie puntjes van het nieuwe seizoen: de thuiswedstrijd tegen DIOK eindigde in 3-39.

De heren van THOR deden het, puur cijfermatig, beter, maar moesten met 31-7 wel de meerdere erkennen in tegenstander AAC uit Amsterdam. De mannen, die vanwege promotie dit jaar in de tweede klasse uitkomen, waren de competitie nog wel zo goed begonnen met twee overwinningen. Gelukkig namen de dames van THOR, al sinds mensenheugenis kampioen van Nederland, goed wraak. Met 65-5 werden de vrouwen van AAC van het veld geveegd. Totaalscore THOR-AAC dus: 72-36! Eerder wonnen de THOR-vrouwen al met 42-0 van Utrecht.

Wie niet zo gecharmeerd is van een stevig robbertje rugby, kan zich altijd nog op het bridgen storten. Morgen begint inPijnacker de vierde cyclus van bridge overdag (informatie: 2126305). Vanaf 4 oktober wordt de districtscompetitie voor damesparen afgewerkt. Inlichtingen dáárover: 079-3612381. Doe mee! Nakaarten kan altijd nog, in de Kantlijn, elke donderdag. (J.T.)

Jurn Terpstra

,,Everybody likes milk”, zong Donald Jones in de jaren zestig vanaf een flexi-grammofoonplaatje dat je cadeau kreeg als je lid was van de ‘M-brigade’. Immers: melk was goed voor elk. Aan het eind van het schooljaar wachtte er voor de goede inzenders van een quizje over veilig verkeer nog de nationale M-dag in Hilversum. In de jaren negentig heet zoiets ‘Melk. De Witte Motor. National Fun Games’ , en daarmee moet het imago van het witte drankje in de ogen van jongeren verbeteren.

Jurn Terpstra