Ja/Nee

Masterstudent hydraulic engineering Jor Smulders vertrok 1 februari met drie Delftse vrienden in twee Subaru Legacy’s naar Gambia. Ze rijden meer dan zevenduizend kilometer om scholen te voorzien van in totaal zeventien computers en twee laptops.

De auto’s verkopen ze ter plaatse voor het goede doel.

1. We denken dat dit een goede manier is om arme landen te helpen.

2. We doen het vooral voor het avontuur.

3. We lopen hiermee wel een beetje studievertraging op.

4. Mensen kunnen ons nog steeds sponsoren.

5. Op welke vraag wil je terugkomen?

Op vraag 1. Als je iets aflevert in Afrika moet het ten bate komen van de mensen daar. Wij snappen dat we een lokale leverancier mogelijk de kans ontnemen om computers te verkopen aan de scholen waar we heen gaan. We denken dat de toegevoegde waarde van deze computers zwaarder weegt dan dit mogelijke nadeel. Kinderen kunnen door deze kleine bijdrage een betere opleiding krijgen en dus een betere toekomst. Want ook in Afrika wordt informatica steeds belangrijker.

www.delft4africa.nl