Internationale successen voor Proteus-roeiers

Drie roeiers van de Delftse Studenten Roeivereniging Proteus-Eretes hebben afgelopen zondag belangrijke overwinningen geboekt bij de Hügel Regatta in het Duitse Essen.

Gijs Kind versloeg met de Holland Acht in de finale Frankrijk, Roemenië en de wereldkampioen Verenigde Staten. De overwinning was belangrijk voor Kinds kans op selectie voor de Olympische Spelen in Sydney, omdat de Holland Acht zonder hem al de finale van de wedstrijden op zaterdag had gewonnen.

Proteus-roeister Carin ter Beek won met de dames acht verrassend de finale. De dames acht traint pas relatief kort samen, en wisselde drie weken geleden ook nog eens van coach. Ter Beek behoort tot de sterkste vier roeisters uit de acht en is dus vrijwel zeker van selectie voor Sydney.

In de finale van de lichte categorie wist ook Jelle Agema met zijn acht te finishen voor alle andere teams, waaronder de wereldkampioen Duitsland.