Impact Contest zoekt deelnemers

Studenten met een oplossing voor een maatschappelijk probleem kunnen zich tot 1 maart aanmelden voor de TU Delft Impact Contest, die voor het vierde achtereenvolgende jaar plaatsvindt. Zo’n maatschappelijk probleem kan zich vertalen in een kleine oplossing, legt Nienke Zwaal van het organiserende campagnebureau Soapbox uit. Ze noemt het verbod op plastic rietjes. “Ze zijn vervangen door papieren rietjes, maar die drinken niet lekker. Een rietje van een ander materiaal kan een oplossing zijn.”

Een belangrijk doel van de wedstrijd is het ontwikkelen van ondernemersvaardigheden bij studenten. Ook kunnen zij in contact komen met het bedrijfsleven. Daarnaast willen de initiatiefnemers, het Centre for Entrepreneurship en TU Delft Campus, met de wedstrijd aan bijvoorbeeld scholieren laten zien welke ideeën er allemaal leven onder studenten.

Momenteel hebben zich zestien teams aangemeld, vertelt Zwaal. “We hopen op vijftig teams.” Voor geïnteresseerden is er op donderdagmiddag 17 februari een informatiesessie op Zoom. Daar kunnen ze meteen in contact komen met eventuele teamgenoten, al kunnen deelnemers ook alleen meedoen. Per team moet zeker één lid aan de TU Delft studeren, of net zijn afgestudeerd. De finale van de Impact Contest is op 7 juni. (SB)

• Alle informatie over de TU Delft Impact Contact is hier te vinden.
Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl