Hoog aantal ‘no-shows’ TU Library

De TU Delft Library baalt van het hoge aantal ‘no-shows’; studenten die een studieplek reserveren, maar vervolgens niet komen opdagen.
In de Library zijn dagelijks 220 studieplekken beschikbaar, die allemaal worden gereserveerd. Het aantal studenten dat vervolgens niet komt opdagen ligt volgens Sabine Kunst, head of open spaces, rond de dertig procent. Zonde, vindt ze. “Vanwege de grote aantallen studenten die graag komen studeren en zonde omdat het Library medewerkers veel tijd kost dit proces goed te laten verlopen.”

Inmiddels trof ze al verschillende maatregelen om het aantal ‘no-shows’ in te perken, allen zonder succes. “We mailen studenten om hen erop te attenderen en zijn zelfs zover gegaan dat we studieadviseurs betrokken om te voorkomen dat studenten een week lang geen plek mochten reserveren.”

Kunst zegt te begrijpen dat er iets tussen kan komen. “Maar het is niet sociaal naar je medestudenten om een plek bezet te houden die je niet gebruikt.” Kunst doet daarom een dringende oproep aan studenten om gebruik te maken van de reservering of om tijdig te annuleren via de website. (MvdV)

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl