Hbo Keuzegids: Avans weer op kop

Avans en de Christelijke Hogeschool Ede blijven de nummers 1 in de donderdag verschenen Keuzegids Hbo. NHL Stenden scoort het best met haar associate degree-opleidingen.

Ook nu de Nationale Studenten Enquête is aangepast – vragen over faciliteiten, roosters en organisatie van de opleidingen zijn niet langer verplicht – leidt de Brabantse Avans Hogeschool de ranglijst van beste grote hogescholen in de Keuzegids voor de tiende keer in 12 jaar. Over veel van de 57 beoordeelde opleidingen zijn de Avans-studenten bovengemiddeld tevreden en ook hun studieprestaties zijn goed.

Met een totaalscore van 70,5 punten is Avans nog iets verder uitgelopen op Windesheim, de nummer 2 van de lijst met 67,5 punten. De wat kleinere Hogeschool Leiden is nieuwkomer in de top-5 met 61,5 punten, een half puntje meer dan NHL Stenden, de nummer 4.

Onderin de ranglijst staan de Hogeschool van Amsterdam (54), de Haagse Hogeschool en de Hogeschool Utrecht (beide 53,5). Hogeschool Inholland is hekkensluiter (53). (HOP, HC)

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl