Haalbaarheidsstudie naar Technopolis TU-zuid

De gemeente Delft en de universiteit gaan de haalbaarheid van een hightechpark, genaamd Technopolis, in TU-zuid onderzoeken.Ten zuiden van Kruithuisweg moet een hightechpark verrijzen: Technopolis.

De eerste stap naar Technopolis is een haalbaarheidsstudie. Wanneer uit het onderzoek blijkt dat het bedrijventerrein een goede kans van slagen heeft, zal een consortium van ING en Bouwfonds het terrein ontwikkelen. De gemeente zal het bestemmingsplan aanpassen en samen met de TU de benodigde grond aanbieden. De universiteit hoopt met de ontwikkeling van Technopolis een deel van het masterplan te kunnen financieren.

Om het bedrijventerrein te ontsluiten, voorzien gemeente en TU een extra brug over de Schie nabij de Karitaatmolensloot. Ook zullen ze zich inspannen om de nieuwe tramlijn door te trekken en ook vanuit station Delft-zuid goed openbaar vervoer te regelen.

Ten zuiden van Kruithuisweg moet een hightechpark verrijzen: Technopolis. Bedrijven in dit park hebben een Research&Design-karakter hebben en bieden hoogwaardige werkgelegenheid. Dit schrijven de gemeente Delft en de TU in een raamovereenkomst.