Grote belangstelling voor wonen in belastingkantoor

Bijna zevenhonderd studenten hebben zich ingeschreven voor een woning in het voormalige belastingkantoor. De inschrijving op de nieuwe woningen aan de Krakeelpolderweg sloot vorige week. In totaal hebben zich 660 belangstellenden gemeld bij studentenhuisvester Duwo.

De 45 woningen kunnen negentig studenten herbergen.

Duwo hanteert het criterium van leeftijd bij de toewijzing van de studentenwoningen. De oudste studenten komen het eerst aan bod. De verwachting is dat de eerste bewoners in juni hun intrek al kunnen nemen in het belastingkantoor, dat voor acht miljoen gulden verbouwd is.

De woningen zijn geschikt voor dubbele bewoning, net als de Duwo-woningen in de flats aan de Balthasar van der Polweg. De kale huurprijs bedraagt gemiddeld 678 gulden. Voor twee bewoners bedraagt de totale huurprijs met servicekosten ongeveer duizend gulden per maand. Daarnaast komen de woningen in aanmerking voor huursubsidie als tenminste een van de bewoners ouder is dan 23 jaar.

Een woordvoerder van Duwo kon nog niet zeggen welk type woning in het gebouw het meest gewild is. Het is wel duidelijk dat de vier ‘penthouses’ op het dak erg in trek zijn.

Duwo is ook al enige tijd met de TU in onderhandeling om tweehonderd goedkope woningen in de TU-wijk neer te zetten. De uitvoering daarvan is afhankelijk van het masterplan voor de TU-wijk. Onlangs werd bekend dat dit omvangrijke vastgoedplan vertraging heeft opgelopen.

De inschrijving op de nieuwe woningen aan de Krakeelpolderweg sloot vorige week. In totaal hebben zich 660 belangstellenden gemeld bij studentenhuisvester Duwo. De 45 woningen kunnen negentig studenten herbergen.