Gratis bier op het gras voor de aula vorige week donderdagmiddag, en dus veel bekijks. Borden en spandoeken met ‘gratis bier’ zijn in Delft immers minstens zulke goed werkende lokkers als het nietszeggende ‘seks’, met dat verschil dat het gratis bier ook nog werd waargemaakt.
TU-uitzendbureau Stud bestaat een jaar en heeft in die tijd vele studenten aan een bijbaan geholpen. Dat moet gevierd worden, en ‘zo voor de tentamens is een goede tijd’, aldus een medewerkster. Er zijn vijftien fusten bier beschikbaar. ,,Om toch vooral niet zonder te komen zitten, dat staat zo stom.” Voor de liefhebbers is er ook fris.
Terwijl het echte aula-terras tussen de aula en de bibliotheek leeg is, profiteert een vijftigtal studenten van het aanbod. De tap en parasols van het sponsorende Heineken vormen een niet te missen stop onderweg van de colleges en practica naar huis. Twee natuurkunde-studenten zeggen anders naar de Beestenmarkt te zijn gegaan, wat maar aangeeft dat er voor een terras in de TU-wijk echt een markt bestaat. Stud heeft het dus goed begrepen: als niemand anders het doet, doe het dan zelf.
De Delftse jeugd durft zich, nadat ze een paar maanden geleden uit de bibliotheek werd geweerd, ook weer te laten zien. Uiteraard komen de pubers met het vlotte praatje dat ze ook studeren. Een student, languit in het gras na de eerste gratis biertjes, vraagt aan een jochie wat hij dan wel studeert. Het ventje, nauwelijks de brugklas ontgroeid, kijkt zijn vriendjes vragend aan: ,,Welke studies hebben ze hier?” Maar omdat het toch een beetje feest is krijgt hij gewoon zijn gratis cola.
Terwijl er inmiddels vijftig mensen aan het gratis Stud-bier zitten, is het leeg aan tafel bij de twee mannen van de OGD-promobus, op zijn vaste stekje bij de aula. Een van de OGD’ers: ,,Omdat wij alleen maar op de it-markt zitten, zien we het Stud niet als concurrent, ook al hebben we beide studenten als doelgroep.” Ook bij de OGD kennen ze het gegarandeerde succes van gratis bier of goodies: ,,In de Owee zullen we ons weer laten zien.”
Terwijl het echte aula-terras tussen de aula en de bibliotheek leeg is, profiteert een vijftigtal studenten van het aanbod. De tap en parasols van het sponsorende Heineken vormen een niet te missen stop onderweg van de colleges en practica naar huis. Twee natuurkunde-studenten zeggen anders naar de Beestenmarkt te zijn gegaan, wat maar aangeeft dat er voor een terras in de TU-wijk echt een markt bestaat. Stud heeft het dus goed begrepen: als niemand anders het doet, doe het dan zelf.
De Delftse jeugd durft zich, nadat ze een paar maanden geleden uit de bibliotheek werd geweerd, ook weer te laten zien. Uiteraard komen de pubers met het vlotte praatje dat ze ook studeren. Een student, languit in het gras na de eerste gratis biertjes, vraagt aan een jochie wat hij dan wel studeert. Het ventje, nauwelijks de brugklas ontgroeid, kijkt zijn vriendjes vragend aan: ,,Welke studies hebben ze hier?” Maar omdat het toch een beetje feest is krijgt hij gewoon zijn gratis cola.
Terwijl er inmiddels vijftig mensen aan het gratis Stud-bier zitten, is het leeg aan tafel bij de twee mannen van de OGD-promobus, op zijn vaste stekje bij de aula. Een van de OGD’ers: ,,Omdat wij alleen maar op de it-markt zitten, zien we het Stud niet als concurrent, ook al hebben we beide studenten als doelgroep.” Ook bij de OGD kennen ze het gegarandeerde succes van gratis bier of goodies: ,,In de Owee zullen we ons weer laten zien.”
Comments are closed.