Opinie

Gevaarlijke studenten

Normaal zou je zeggen, is er maar één plaats vanwaar je als verkeersdeelnemer de kleur van de verkeerslichten het beste kan zien. Dat is vanaf de daarvoor aangegeven plaats op het wegdek, die voorzien is van een witte streep op de weg, de zogenaamde stopstreep.

br />
Toch is het met name in de TU-buurt beslist geen ongewoon verschijnsel dat jongeren die er als studenten uitzien, zich even vóór die streep opstellen, waar zij geen blik meer kunnen werpen op het groene licht dat gaat branden na het rode licht dat ze daartoe enkele seconden eerder voorbij zijn gereden.

Is het de jeugdige haast die bij hen het bloed zozeer doet koken, dat ze zo snel als maar mogelijk en op eigen berekening – met de rug letterlijk en figuurlijk naar de lichten gekeerd – de weg willen oversteken?

.aut T.F. de Graaf, Delftenaar

.aut T.F. de Graaf, Delftenaar