Gebruikersonderzoek

Een bouwvakker test een karretje om steigeronderdelen en ander bouwmateriaal te vervoeren. Het ontwerp is van eerstejaars IO-student Matthijs Vonk (in het midden met camera) en een aantal medestudenten.

Ze gingen deze week de straat op voor gebruikersonderzoek. “Het karretje werd goed bevonden”, vertelt Vonk. Woensdag presenteerde hij de kar voor het vak Productontwerpen 2. “En daarna breken we het af of bergen het op.”

De aan de wedstrijd verbonden keramiekprijs van de Porceleyne Fles ging naar ‘How to portay a feeling’, een moderne Delftse tegel, van Rick Luttikhuld en Benny Munsters werd beloond met. Het duo kreeg een bord van de Porceleyne Fles.`

Eervolle vermeldingen waren er voor twee teams. Robert Stuursma en Rob Moors kregen een vermelding voor The Key to the City. Dat is een universeel bruikbare toets voor een computer-toetsenbord, uitgevoerd in Delfts blauw keramiek.

De andere eervolle vermelding ging naar Novi Rahman & Fakhrurazzi. Zij ontwierpen de Blossom Cup, een set keramische koppen met een doorsnee van 100, 110 en 120 millimeter.