Friday & Free

Ik laat het bad vollopen en strooi wat powered body wash over het water. ‘Extra abrasive. Bitch – body detergent. New Formula! Contains: PMS Neutralizer’. Cadeautje van Sinterklaas. De ouwe baardmans houdt er wel erg moderne ideeën op na waar het hipheid betreft. ,,Zak”, glimlach ik. Ik block elke gedachte aan het feestje in de aula en zak met een Strictly in de bubbels.

Cupje B in een schattig klein T-shirt. ,,Totally me”, sneer ik. Maar o, wat cool. Kid’s wear met raceauto’s, vissen en tractoren. Door internetbedrijfje Friday & Free geleverd met watervaste stiften, om de T-shirtafbeelding zelf mee in te kleuren. Must have.

Mijn badbutler lacht me uit. ,,Jij zit te lang in de PMS Neutralizer!” brult hij. Ik gooi de spons naar zijn hoofd en trek een pruillip. Ik pas best in maatje 8/9-jaar.

Ik kies voor de grote soon-to-be-rode sportauto. ,,Pen!” krijs ik. ,,Lieve Sinterklaas…”, begin ik. ,,Duhuh”, giert mijn badboy. Ik steek mijn tong uit en zet een streep door de aanhef. ,,Hey zwarte piet…”, schrijf ik.

Ik zet mijn schoen en zing een Sinterklaas-liedje. Op 5 december stap ik op z’n hipst. Alleen maar lekkers voor Nikka. Ik ben tenslotte nooit een stoute meid.

Wat: www.fridayfree.com .

Wie: hippe partygirls en %boys met hang naar coole kleding

Wie niet: meiden met een vette cup. De shirts zijn alleen in kindermaten verkrijgbaar en voor je het weet is je sportwagen een limo

Wanneer: altijd! Op het terras, in de club, in bed, onder je wintertrui!

Wanneer niet: boven de 65 kilo, cup B, of 1 meter 80.

Hoeveel: zo’n twintig euro. Niet echt goedkoop, want het is maar duimen voor de kwaliteit, maar hé: daarvoor is het Sinterklaas!

Originaliteit: *****

Hipheid: *****

Variatie: ***

Kosten: ***

Nikka’s eindoordeel: ****

Twee kaarten voor Delft City Beats en een potje pijnstillers. Een avondje Mimezine en Tasha’s World tegen een donzen dekbed en een driedubbeldikke Stephen-King-dvd. ,,Klote-doktoren”, grom ik. Ik houd een kruik tegen mijn buik en bel een zooi vriendinnen. ,,Jullie gaan stappen”, snauw ik.

Wat: www.fridayfree.com .

Wie: hippe partygirls en %boys met hang naar coole kleding

Wanneer: altijd! Op het terras, in de club, in bed, onder je wintertrui!

Wanneer niet: boven de 65 kilo, cup B, of 1 meter 80.

Originaliteit: *****

Hipheid: *****