Extra onderwijszalen in tenten

Op het terrein van Lijm & Cultuur aan de Rotterdamseweg zijn donderdag 27 augustus de laatste spullen neergezet in twee tenten die daar de afgelopen weken zijn opgebouwd. De tenten zullen vanaf de start van het collegejaar beschikbaar zijn voor de TU Delft.

Lees verder onder de foto.

(Foto: Jos Wassink)

“Deze extra ruimte geeft de TU meer mogelijkheden om fysiek op de campus te komen binnen de huidige restricties”, licht huisvestingsadviseur onderwijsruimtes en studieplekken Elizabeth Blokland toe. Beide tenten bestaan uit twee zalen, die vooral geschikt zijn voor werkgroepen en samenwerken. Er is elektra aanwezig, net als wifi, white screens en krijtborden.
Onderwijs heeft er voorrang, maar andere bijeenkomsten zijn ook mogelijk. Als zalen niet zijn geboekt, kunnen studenten er buiten hun vakken om werken, een regel die geldt voor alle onderwijszalen met losse tafels en stoelen op de campus.
De roosteraars hebben de zalen voor toekomstige werkcolleges al weten te vinden, vertelt Blokland. Ze zitten de komende tijd al voor 77 procent vol met vakken van de faculteiten Technische Natuurwetenschappen, Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek en
Werktuigbouwkunde, Maritieme Techniek & Technische Materiaalwetenschappen. (SB)

Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl