Experimentele stamppot uit een worstenreclamespotje

Het zou zo uit een worstenreclamespotje kunnen komen.

In de vrolijk geverfde keuken bereiden eerstejaars student bouwkunde Julia en vierdejaars industrieel ontwerpen Pieter de maaltijd. Volgens de koks is het een experimentele stamppot andijvie met rookworst. Ze hebben namelijk nog nooit een stamppot met feta en ananas op tafel gezet. Wie wel?

Omdat nog niet iedereen thuis is, nemen we eerst wat hapjes die Aart, pas afgestudeerd in levensmiddelentechnologie, nog over had van zijn afstudeerbuffet. Aart heeft naast de snacks ook nog video-opnames overgehouden aan het feest. Die laat hij wijselijk niet aan ons zien. Jammer, want volgens zijn vriendin staan er wel ‘leuke’ beelden op.

Als Jordi thuiskomt kunnen we aan tafel. Jordi is net begonnen aan zijn tweede jaar werktuigbouwkunde. Hij heeft altijd bij zijn ouders gewoond, maar is sinds vijf weken de nieuwste bewoner in het huis. Het was in het begin wel wennen voor hem (“Eerst maakte mamma alles schoon.”), maar Jordi leert snel en heeft zonder problemen laatst de diepvriezer ontdooid. Dit geheel in tegenstelling tot een andere huisgenoot, die ook een poging waagde. ’s Avonds trok hij de stekker uit de koelkast. En ’s ochtends was de keukenvloer een vijver, inclusief een ‘dooie vis’ die achterin het vriesvak was blijven liggen.

Maar het kan allemaal nog erger, volgens Aart. In zijn vorige huis stonk het vriesvak zo erg, dat ze het dringend moesten ontdooien. Toen vonden ze er een vijf jaar oud rottend koeienhart, dat een huisgenoot ooit eens had gekocht voor zijn hond.

En als we dan toch over smerige verhalen voor onder het eten beginnen, dan weet Julia er ook nog wel één: ze beweert dat er in een plaatsje ver weg vijftien soorten sperma in de knoflooksaus van een shoarmatent zijn gevonden. Eén soort vindt ze nog wel begrijpelijk (?). Maar vijftien, nee dat gaat toch echt iets te ver. Ik weiger door te denken over de experimenten met de stamppot. (MvdS)

Kaas, worst en ham van Aart

Experimentele andijviestamppot met ananas, fetakaas en rookworst

Chipolata-ijs

Koffie en koekjes van Delta

In studentenhuis de Duiventil wordt het weer tijd voor stamppot met worst. Want buiten is het al vroeg donker en het weer is koud en guur. Maar binnen in de met bloemetjes beschilderde nok van het pand aan de Voorstraat 95 is het knus en gezellig. Het zou zo uit een worstenreclamespotje kunnen komen.

Kaas, worst en ham van Aart

Experimentele andijviestamppot met ananas, fetakaas en rookworst