Eettafel dicht na brand

De eettafel van studentenvereniging Sint Jansbrug is op donderdag 25 augustus dicht door brandschade. OWEE-groepjes die op de vereniging zouden eten, kunnen bij de Delftsche Studenten Bond terecht.

Afgelopen nacht om 2.45 uur brak er brand uit in de keuken van Sint Jansbrug. Op dat moment waren er ongeveer 230 studenten in het pand aanwezig. Binnen vier minuten stond iedereen buiten, laat de vereniging weten. Niemand raakte gewond en de schade bleef beperkt tot de afzuiginstallatie.

De brand woedde alleen kort in de keuken. Het begon onschuldig, met de vlam in de pan, maar uiteindelijk moest er een branddeken aan te pas komen om het vuur te doven. Toen de brandweer arriveerde, was het vuur uit. Nadat de brandweer had nageblust en gelucht, kon iedereen weer naar binnen om zijn of haar spullen te pakken.

De vereniging laat opgelucht weten dat de jaarlijkse brandtraining geloond heeft. Het feest dat voor vanavond stond gepland, gaat gewoon door.

Nog niet zo heel lang geleden telde zaalvoetbalclub FC Tutor een tiental herenteams. Daarvan zijn er bij aanvang van het nieuwe seizoen nog maar vier over. De twee damesteams zijn totaal verdwenen. Sinds de club, op last van het management, zijn thuiswedstrijden op de voor velen ongunstige vrijdagavond moet spelen, heeft er een klaarblijkelijke leegloop plaatsgevonden. In dat licht bezien gaat het ‘wel redelijk’, in de woorden van aanvoerder Wim Kanning, met het hoogst spelende vijftal. Wonderlijk genoeg is de selectie nagenoeg intact gebleven. Na twee zware jaren in de landelijke eerste divisie, met degradatie tot gevolg, is de equipe onlangs aan haar tweede seizoen in de hoofdklasse begonnen. De eerste wedstrijd, tegen NOC, werd vrij eenvoudig met 6-2 gewonnen. Vrijdag kwam Togr als tweede opponent op bezoek op het sportcentrum. Een op voorhand zware tegenstander, want afgelopen zomer versterkte die club zich met enkele spelers met eredivisie-ervaring. Kanning: “Door goed gegroepeerd te voetballen, hebben we ze aardig kunnen bijbenen, maar uiteindelijk waren ze te sterk voor ons.” De Rotterdammers wonnen met 11-7. Aan Delftse kant onderscheidde Sybren Weeke zich door het scoren van vier doelpunten. Kanning acht zijn team in staat om voor een plaats bij de bovenste vier te spelen.

Dat is vermoedelijk ook het minste waarop de uit de ereklasse gedegradeerde rugbyers van DSR-C mikken. De mannen begonnen het competitieseizoen niettemin met een fikse nederlaag bij en tegen RC The Hookers (69-5). Een week later herstelden de corpsstudenten zich goed door op eigen terrein Usrs met 25-0 te kloppen. Afgelopen zondag werd daar in Leiden een klinkende zege op LRC Diok aan toegevoegd. Vier try’s, drie benutte conversies plus twee geslaagde penaltykicks zorgden voor 32 punten. De Leidenaren konden daar slechts één try (5 punten) tegenover plaatsen. De vrouwen van Thor staan na twee duels ouderwets aan kop in de ereklasse. Na de zege op The Wasps (31-12) werd afgelopen zondag ook Utrechtse RC met 0-41 verslagen. De herenploeg van Thor kwam voor de tweede opeenvolgende week niet in actie. De tegenstander met de studentikoze naam Amsterdam Academicals bleek over te weinig spelers te beschikken. “Zelf hadden we een probleem met het regelen van een scheidsrechter, dus hebben we de wedstrijd verzet naar 24 november”, aldus captain Francis Ndonga.

Ook de waterpoloërs zijn weer aan de competitie begonnen. Het hoogste herenteam van Wave, uitkomend in de eerste klasse regio, leed zaterdag in Leiden tegen De Zijl (SG) een kleine nederlaag (8-6).
Over watersport gesproken. Komende zaterdag is het weer tijd voor de jaarlijkse, door roeivereniging Proteus georganiseerde University Eights op het Schiekanaal. Een boord-aan-boordwedstrijd waarin de beste Nederlandse universiteiten om de Delft Cup strijden. De uit Proteus- en Lagaroeiers samengestelde TU Delft-acht verdedigt haar vorig jaar behaalde titel.