Eerste Delftse Studenten Burendag

Tijdens de allereerste Delftse Studenten Burendag hebben Delftse studenten koek-en-zopie-pakketten langsgebracht bij hun buren. Het initiatief komt voort uit de campagne ‘Hart voor m’n Stad’, waarbij studenten activiteiten organiseren voor alle Delftenaren.
Het originele idee – studenten en buren leren elkaar onder het genot van een kop soep of beker warme chocolademelk beter kennen – moest door de nieuwe coronamaatregelen op de schop. Daarom brachten zondag 28 november studenten ruim driehonderd pakketten – bestaande uit soep, chocomel en pepernoten – bij hun buren langs. De gratis pakketten waren beschikbaar voor alle Delftse studenten. Ophalen kon bij de sociëteiten van het Delftsch Studenten Corps (DSC) en K.S.V. Sanctus Virgilius (Virgiel).

Burgemeester Marja van Bijsterveldt ontving een pakket van haar buurjongens. (Foto: Virgiel)

Martijn Oetelmans, commissaris extern van Virgiel laat weten veel positieve reacties te hebben ontvangen van zowel studenten als hun buren. Hij noemt de eerste editie zeer geslaagd en laat weten het evenement volgend jaar opnieuw te willen organiseren. (MvdV)

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl