Duitse snelheidsduivels

Voor de bewoners van de Maastrichtse wijk Daalhof is het oppassen geblazen tijdens toetsweken van de faculteit Economie. Links-rechts-links en dan pas oversteken. Om op tijd te zijn voor hun tentamen racen de toekomstige economen regelmatig met veel te hoge snelheid door de wijk. Levensgevaarlijk, aangezien de tentamentijden overeenkomen met de aanvangstijden van basisscholen in de buurt. Bleef het leed eerder nog beperkt tot foutparkeerders, tijdens de laatste toetsweek ramde een student de auto van een onderwijzer. De universiteit heeft het schoolhoofd excuses aangeboden en de politie verzocht vaker te patrouilleren. Volgens portefeuillehouder onderwijs dr. T. van Veen rijden overigens niet alle studenten als Michael Schumachers door de wijk: ,,Het zijn vooral eerstejaars en over het algemeen hebben ze auto’s met zwart-witte nummerborden.”