Docent Bob van Vliet wint duurzaamheids award

Bob van Vliet (Mechanical Engineering) heeft de eerste ‘Most Sustainable Teacher’-award gewonnen, een prijs van GreenTU voor docenten die zich inzetten voor duurzaamheid.

Bob van Vliet neemt de award voor ‘Most Sustainable Teacher’ in ontvangst. (Foto: GreenTU)

‘Van Vliet leert zijn studenten systematisch nadenken over duurzaamheid in hun ontwerpen. Ook gebruikt hij voor practica materialen met een lage ecologische voetafdruk. En buiten de collegebanken stelt hij zich in zijn Delta-columns regelmatig kritisch op over het duurzaamheidsbeleid van de universiteit’, zo oordeelde de jury.

Dag van Duurzaamheid
De nieuwe award werd uitgereikt tijdens de Dag van Duurzaamheid, een initiatief van GreenTU,  studentenraadspartij Lijst Bèta en netwerk Studenten voor Morgen. “Een docent is belangrijk in het opleiden en inspireren van studenten, vooral met oog op een duurzame toekomst. Op deze dag wilden we hen in het zonnetje zetten”, aldus GreenTU-voorzitter Marie-Anne de Gier.

GreenTU koos de winnaar uit een lange lijst genomineerden, aangedragen door studieverenigingen. Behalve winnaar Bob van Vliet waren David Vermaas (Technische Natuurwetenschappen), Miren Vizcaino (Civiele Techniek & Geowetenschappen), Irene Dedoussi (Luchtvaart en Ruimtevaarttechniek), Kristel Aalbers (Bouwkunde), Arie van Deurssen (Elektrotechniek, Wiskunde & Informatica), Lise Magnier (Industrieel Ontwerpen) en Fatima Delgado Medina (Techniek, Bestuur en Management) genomineerd.

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl