Delftse studenten maken kerstsingle

De Delftse studentenband On y va heeft een Engelstalige kerstsingle uitgebracht over ‘de keerzijde van de feestdagen’. Het nummer ‘Wish myself a Happy Christmas’ gaat over het missen van een speciaal iemand en het verdriet dat daarbij hoort. De studenten denken dat de lockdown dat sombere gevoel extra kan versterken. Om het nummer niet te zwaar te maken, hebben de studenten er een videoclip bijgemaakt, waarin mensen juist wel samenkomen, door de muziek.

In de lente bracht On y va ook al een single uit, Zo’ndag, dat bedoeld was als verwerking van de coronatijd.

On y va, met van links naar rechts: Micha Arnoldus (23), Bart Leeuwenburg (25), Sipke Hager (23), Merijn Vonk (23), Jorrit Treffers (22). (Foto: On y va)

Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl