Delfts Blok: Creatief met lunch

Vier sneetjes brood, twee plakjes kaas, twee plakjes boterhamworst, een beker karnemelk, een kuipje Becel en een appel. Standaardlunch. Twee euro vijfendertig.

br />
Iedereen weet allang dat de kantines op de TU duur zijn. Te duur. Maar ondertussen staat wel iedereen in die veel te lange rijen. Zijn er dan geen alternatieven?

Delfts Blok ging voor jullie op zoek en vond het volgende.

Het goedkoopste alternatief is natuurlijk het eigen lunchpakket. Voor één euro stel je bij de C1000 precies dezelfde lunch samen als hierboven. Je investeert eenmalig in een leuke trendy broodtrommel en beker. En dan bespaar je één euro vijfendertig per dag dat je niet in de kantine luncht. Op jaarbasis kan dat toch al gauw oplopen tot een paar honderd euro.

Echter, het bovengenoemd alternatief vergt natuurlijk wel veel van de student. Het kost tijd, moeite, er moet vooruitgedacht worden en vooral ook vroeger opgestaan. En daar houden wij niet zo van.

Het kan ook anders. Op de Rotterdamseweg 97, één kilometer vanaf de aula, bevindt zich buurtsuper Hans Meijer. In tegenstelling tot de gemiddelde TU-kantinejuf, zou de vriendelijke mevrouw die mij helpt het helemaal niet erg vinden als er wat meer studenten komen. En daar kunnen jullie bij helpen.

Maak in de lunchpauze met z’n allen een lekkere wandeling. Vooral met z’n allen, want hoe meer mensen je tegelijk gaat, hoe goedkoper je kan lunchen. Stel dan op je gemak je lunch samen. Voor kaas moet je gelijk een heel pakje kopen, maar de vleeswaren kunnen eventueel per plakje worden gekocht. Kokosbrood is het goedkoopste broodbeleg, een pakje kost slechts 59 cent.

Als je noodgedwongen toch in je eentje moet lunchen bestaat het menu uit een half brood, een halve liter karnemelk, een pakje kokosbrood en een appel. Dat is natuurlijk teveel, maar wat over is voer je aan de eendjes op de terugweg.

Deze lunch kost je dan wel twee euro zestien. Dat is dus niet zo veel goedkoper. Maar je naait wel de TU-kantine. En dat is ook wat waard!

Delfts Blok ging voor jullie op zoek en vond het volgende.