De torens van Bouwkunde

Marc ter Beek

De twee torens die sinds vorige week vrijdag voor de faculteit Bouwkunde staan, zijn een eerbetoon aan de eerste afstudeerders van de nieuwe vakgroep bouwtechnologie. Het betreft een opdracht van het moduul B2: ontwerp een toren van tien meter hoog, met een vloeroppervlak van vier vierkante meter. De toren moet bestaan uit vier gelijke delen, die uit de materialen staal, hout, kunststof en aluminium vervaardigd zijn. Ook moet het mogelijk zijn om met een glas wijn (of thee) naar boven te klimmen, en de toren moet vier borrelende personen bovenin kunnen herbergen. Uit de dertig ontwerpen werden er uiteindelijk twee gekozen om gebouwd te worden. Ze zijn nog een maand te zien voor de deur bij Bouwkunde. Daarna gaat er één naar de Bouw-RAI en wordt de ander in delen bij Bouwkunde gestald. (M.t.B.)

Marc ter Beek