De Kantlijn

De heren van Dopie versloegen stadgenoot Ring Pass op eigen terrein verrassend met 2-1. De studenten putten moed uit de vele kansen die de thuisploeg om zeep hielp en sloegen zelf vervolgens twee keer toe, via Bas Visser en Jasper Verbunt. Volgens de coach van Ring Pass, Mick de Baare, richten de studenten zich teveel op enkele specifieke wedstrijden in plaats van op de hele competitie: ,,Best mogelijk dat ze volgende week weer met 5-1 de boot in gaan. Ze roepen in de plaatselijke pers wel dat ze bij de bovenste drie, vier ploegen thuishoren. Maar daar spelen ze niet constant genoeg voor.” Collega-coach Jerry Meyer, van Dopie, trekt ook een bedenkelijk gezicht als hij geconfronteerd wordt met de doelstelling om bovenin te eindigen: ,,Dat is wat sommige spelers voor aanvang van de competitie riepen. Misschien is dat streven iets te hoog gegrepen.” Door de winst in de derby kwam Dopie, met negen punten uit acht wedstrijden, op gelijke hoogte met de ploeg van De Baare.

Een andere Delftse kraker staat zondag op de rol. Dan spelen de rugbyers van DSR-C tegen RC Delft. De ploegen moeten aardig aan elkaar gewaagd zijn, want beiden staan (nog altijd) op nul punten. Zondag verloren de Delftsche studenten met 31-0 van AAC.

Omgekeerd evenredig aan de prestaties van de DSR-C-heren zijn die van de THOR -dames. In Nijmegen werden de WASPS met 62-7 opgerold. ,,Het voorwaartsen-pack was een beetje traag, maar wel duidelijk sterker in de scrums en rucks”, aldus p.r.-vrouw en speelster Birgitta Putters.

De voetballers van Ariston ’80 hadden een zware dag tegen koploper TAC ’90. Na een 0-4-ruststand werd na de thee de schade teruggebracht tot 2-5. Bob Voogt scoorde de twee Delftse treffers. Een terechte nederlaag, volgens coach Nico Herbert. Wel betreurde hij het missen van drie enorme kansen bij de stand 0-1: ,,Je weet maar nooit wat er gebeurt als die er ingaan.” De Kantlijn zegt: Dan krijg je een heel andere wedstrijd.

Mocht de wedstrijd van aanstaande zaterdag afgelast worden, dan kunnen de voetballers altijd nog een kijkje gaan nemen bij het toernooi dat de Subbuteo Microvoetbal Vereniging (SMV) Delft die dag in gebouw Delftstede aan de Phoenixstraat houdt (aanvang half tien). Voor beginnende spelers is er ook een B-toernooi (informatie op tel. 2570912).

Het eerste team van studentenkorfbalvereniging Paal Centraal doet het niet slecht op het veld. Bij het afsluiten van de eerste helft van de competitie bezet het team de derde plaats met acht punten uit zes wedstrijden. Dat, terwijl er toch gerenommeerde ploegen in de poule zitten als DKC 6 en Refleks 7. De veldcompetitie wordt in april weer hervat, voorlopig staat de Zaal Centraal.

Dat is al een tijdje zo bij de volleyballers. Zowel de Punch -heren als de Ariston -dames doen het niet slecht. Punch won met3-1 van Novo 2, Ariston met 3-0 van Mov’over. De clubs acteren beide op eerste klas-niveau. Net als de Kantlijn. Die is er volgende week weer. (J.T.)

De hockeydames van lijstaanvoerder in de derde klasse, Dopie , leden een nederlaag bij HV Westland, ook al een ploeg die graag kampioen wil worden. Met 4-2 gingen de TU-studentes ten onder. Vorig jaar hadden ze nog wel zo heerlijk met zijn allen tot negen uur ’s avonds bier zitten drinken in de Westlandse kantine, liet Marleen Kriekaard de pers weten. Maar toen hadden ze ook gewonnen.