De Kantlijn

Minimaal was ook de inbreng van Delft op het NSK ijshockey , afgelopen weekend in Groningen, bij gebrek aan een ijshockeyteam. Logisch dat Amsterdam kon winnen. Groningen zelf won het gelijktijdig in Eindhoven gehouden NSK schaatsen . Delft werd vierde. Dat was dankzij de prestaties van Lucas-Jan Ebels en Martijn van der Knaap die op de 500 meter als vierde eindigde in 40.28. Amsterdam staat na zes Heineken Stedencup-evenementen strak bovenaan met 63 punten. Delft staat nog altijd zesde met 41 punten.

Genoeg te doen voor wie studeren alleen in het weekend niet genoeg is. In de categorie ‘slaan tegen balletjes en andere voorwerpen’ kunnen twee evenementen aangekondigd worden. Op 24 maart is dat het NSK tafeltennis , ergens binnen de muren van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Organiserende vereniging is ‘Balletje Balletje’ (010-4125376). Verder staat er nog een ‘groots en gezellig’ badmintontoernooi op stapel, voor de 35ste keer georganiseerd door vier Delftse verenigingen. Spelers worden, enkel, dubbel of mixed, ingedeeld naar speelsterkte. Die kan variëren van gerenommeerd wedstrijdspeler tot campingniveau. In elke klasse mag de winnaar zich een jaar lang ‘kampioen van Delft’ noemen. Tot 22 maart kan men zich opgeven voor dit op 13 en 14 april in sporthal de Brasserskade te spelen toernooi (015-2616704).

Wie van avontuurlijke duurloop houdt kan zich aanmelden voor de ‘unieke’ Gunneman Sports Challenge (040-2452701). Onderweg zijn er onder meer touwhindernissen en wordt er boomstam gehakt en gekanood. Gezellig. Dat gebeurt allemaal op de Oirschotse Heide, op 21 april. Een ideetje van de Eerste All Terrain Sportvereniging uit Eindhoven.

Liefhebbers van ordinaire sporten als voetbal, volleybal, tennis, badminton, tafeltennis, bridge, schaken en/of vissen kunnen terecht bij het jaarlijkse sporttoernooi voor alle universiteiten . Gastheer is ditmaal het Ministerie van OCW in Zoetermeer, op 7 juni. Het vissen is dit jaar toegevoegd als ‘ludiek evenement’. Geïnteresseerden kunnen tot 15 maart terecht bij het secretariaat van Personeelsvereniging Prometheus in de Aula (2785233).

De Delftsche schermvereniging van dezelfde naam organiseert, in het kader van het zesde lustrum, in samenwerking met de bond de nationale kampioenschappen schermen op sabel , zowel inde categorie individueel als voor equipes. Dat gaat allemaal gebeuren in het Sportcentrum op 10 maart vanaf 10.00 uur. Een van de kanshebbers is de Delftse student Etienne van Cann.

Sportnieuws voor maandag 14.00 uur doorbellen, -sturen of -mailen naar de redactie. Voor adres zie colofon.

TU-shorttracktrots Anke-Jannie Landman schaatste een teleurstellend Nederlands kampioenschap in Amsterdam. In de halve finale van de 1500 meter werd ze gediskwalificeerd vanwege vermeend duwwerk. Een valpartij in de halve finale van de 500 meter leverde ook al geen punten op. Op de tweede dag herstelde de titelverdedigster zich enigszins door zowel op de 1000 als op de 3000 meter een derde plaats te bemachtigen. De vier punten die dat opleverde waren voldoende voor een derde plaats in de eindrangschikking achter Ellen Wiegers en Esmeralda Ossendrijver. De kans dat Landman uitverkoren wordt voor het begin maart in Den Haag te verrijden WK is hierdoor minimaal geworden. De Nederlandse damesploeg beschikt slechts over één startbewijs.