De elf van

Waar bent u het meest aan gehecht? Als u geen professor grondmechanica zou zijn geworden, wat zou u dan doen?Dan was ik waarschijnlijk aannemer geworden of betonfabrikant.

Mijn hele familie zit namelijk in de beton.

Waar bent u het meest aan gehecht?

Aan mijn familie en dan vooral aan mijn kleinkinderen.

Waar zult u nooit op besparen?

Op boeken. Ik kan geen boekwinkel langslopen zonder dat ik naar binnen loop. Vervolgens kan ik geen boekwinkel verlaten voordat ik iets gekocht heb.

Wat is uw grootste prestatie?

Om in staat te zijn geweest een volledig gevulde collegezaal geboeid en stil te houden. Anderen vonden dit ook en hebben mij een leermeesterprijs gegeven.

Beste boek, cd, film?

Boek: De Avonden van Gerard Reve; cd: Allan Sherman % My Son, The Greatest; film: Casablanca met Humphrey Bogard.

Wat zou u willen veranderen aan de TU?

De financiële administratie: het Baan-systeem is een chaos. Het FAS-systeem, of hoe het ook heette, moet terug.

Wie zou u in levende lijve willen ontmoeten?

Al Gore. Wat hij er nu eigenlijk allemaal van vindt, de VS onder Bush. Je hoort bijna niets meer van hem, terwijl hij een grotere, diepere denker lijkt dan Bush.

Waar zit u over een jaar ?

Dan ben ik waarschijnlijk aan het studeren. Er zijn nog zoveel dingen die ik nog wil weten over grondmechanica. Ik ga vooral kijken naar tunnels.

Wat zit er in uw broekzak?

Eens even kijken. Een zakdoek, mijn portemonnee en sleutels.

Kunt u een regel van een gedicht opzeggen?

Denkend aan Holland

zie ik breede rivieren

traag door oneindig

laagland gaan ,

rijen ondenkbaar .

ijle populieren .

als hooge pluimen

aan den einder staan

Wat is uw levensmotto?

‘Het zal allemaal wel goed komen’. Ik ben erg optimistisch, ook over de TU. (NE)

Als u geen professor grondmechanica zou zijn geworden, wat zou u dan doen?

Dan was ik waarschijnlijk aannemer geworden of betonfabrikant. Mijn hele familie zit namelijk in de beton.

Waar bent u het meest aan gehecht?

Aan mijn familie en dan vooral aan mijn kleinkinderen.

Waar zult u nooit op besparen?

Wat is uw grootste prestatie?

Beste boek, cd, film?

Wat zou u willen veranderen aan de TU?

Wie zou u in levende lijve willen ontmoeten?

Waar zit u over een jaar ?

Wat zit er in uw broekzak?

Eens even kijken. Een zakdoek, mijn portemonnee en sleutels.

Kunt u een regel van een gedicht opzeggen?

Denkend aan Holland

zie ik breede rivieren