De 11 van…

… Thijs de Ruiter. De zevendejaars bouwkundestudent staat op de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade met zijn zelfgebouwde ecologische mobiele woning: de Gocoon.

br />
Hoe zit je in je vel?

Prima. Het was even stressen om de Gocoon op tijd af te krijgen, maar over het algemeen zie ik het leven erg positief in.

Als je geen bouwkunde zou studeren, wat zou je dan doen?

Waarschijnlijk industrieel ontwerpen, in ieder geval iets technisch-creatiefs.

Wat is je passie?

Ik restaureer oude auto’s. Momenteel werk ik aan een Triumph TR3A en een Volvo p1800. Als de auto’s gerestaureerd zijn, ga ik ze niet verkopen, ik houd ze lekker voor mezelf.

Wat is je grootste prestatie?

Ik zou nu kunnen zeggen: afstuderen bij bouwkunde, maar eigenlijk vind ik dat niet zo bijzonder. Het ontwerpen en bouwen van de Gocoon is mijn grootste prestatie tot nu toe.

Wat zou je aan de TU willen veranderen?

Dat faculteiten inhoudelijk meer zouden samenwerken. Er gebeuren zo veel dingen bij studies waar ze bij andere studies totaal geen weet van hebben. Volgens mij zou het al een hoop helpen als docenten gewoon eens een wandeling door een ander faculteitsgebouw zouden maken.

Wat is je openingszin?

Ik heb er veel, hangt van de situatie af.

Wat is je favoriete film/boek/c.d.?

Film: Le fabuleux destin d’Amélie Poulain. Vrolijkste film die ik ooit gezien heb.

Boek: De ontdekking van de hemel. Al moet ik toegeven dat ik het boek nooit helemaal heb uitgelezen. De film? Ja, die heb ik wel uitgekeken.

Cd: Jamiroquai, The return of the space cowboy.

Wat is je levensmotto?

Doe wat je leuk vindt.

Wie zou je wel eens in levende lijve willen ontmoeten?

Jacques Cousteau. Het lijkt me fantastisch om mee te gaan op een van zijn avontuurlijke tochten. Of ik ook met Jacques tussen de haaien zou zwemmen? Als hij het durft, durf ik het ook.

Wanneer heb je voor het laatst ruzie gehad?

Je zult het misschien niet geloven, maar ik heb echt nooit ruzie. Zodra er wat spanningen zijn, praat ik het altijd meteen uit.

Waar ben jij over tien jaar?

Waar weet ik niet. Wel wil ik ontwerper en constructeur zijn. Of dat nou huizen, keukenmachines of auto’s zijn, dat maakt me niet. Als ik maar kan bedenken en maken. (TM)

Hoe zit je in je vel?

Als je geen bouwkunde zou studeren, wat zou je dan doen?

Waarschijnlijk industrieel ontwerpen, in ieder geval iets technisch-creatiefs.

Wat is je passie?

Wat is je grootste prestatie?

Wat zou je aan de TU willen veranderen?

Wat is je openingszin?

Ik heb er veel, hangt van de situatie af.

Wat is je favoriete film/boek/c.d.?

Cd: Jamiroquai, The return of the space cowboy.

Wat is je levensmotto?

Doe wat je leuk vindt.

Wie zou je wel eens in levende lijve willen ontmoeten?

Wanneer heb je voor het laatst ruzie gehad?

Waar ben jij over tien jaar?