Culturele wachtrij

Kwam vorig jaar de eerste belangstellende om half acht, dit jaar leek een cursus alleen voor echte bikkels weggelegd. Om half zes ’s ochtends stonden de eersten al te wachten. Civiel-studenten Doeschka Bos en Joost van der Wal waren om tien voor zes als derde en vierde aanwezig. ,,Voor bepaalde cursussen, zoals de fotocursus, moet je er gewoon snel bij zijn.” De slaapzak voor de deur is van Van der Wal.

Om kwart over tien gaan de deuren open en blijkt het lange wachten niet voor niets. Even later laten de twee opgelucht hun bewijs van inschrijving zien. Bos heeft een van de weinige plaatsen bij de zangcursus bemachtigd. Als ze twee uur later uit bed was gekomen, had ze achter het net gevist. Voor eenieder die dat wel gedaan heeft, is er volgend jaar weer een kans. Misschien verstandig om een tentje mee te nemen.

Het leek alsof de kaartverkoop voor een concert van U2 was begonnen. Een lange rij van bijna driehonderd studenten en medewerkers stond maandagochtend voor het Cultureel Centrum aan de Mekelweg. Een enkeling had zelfs een slaapzak meegebracht. Geen popconcert in het Cultureel Centrum, maar de start van de inschrijving voor allerlei cursussen in het nieuwe seizoen.