Corps verslaat Virgiel in hockeyduel

Hoewel Dshc door deze voorsprong beter in de wedstrijd kwam, werd de stand al na drie minuten weer gelijk: uit een strafcorner scoorde Dopie de 1-1. Dshc reageerde met fel spel, wat resulteerde in twee groene kaarten en een gele kaart. Toch kon niet voorkomen worden dat Dopie weer op voorsprong kwam. Nadat een eerdere goal afgekeurd werd, bracht Dopie de ruststand op 2-1.

Daarna maakte Dshc een pijnlijke fout door een strafbal te missen. Dit werd goedgemaakt door een minuut later alsnog te scoren. In de twintigste minuut van de tweede helft benutte Dshc-aanvoerder Pieter van Maren alsnog een strafbal en bracht de eindstand op 2-3.

De winst werd door de Dshc-toeschouwers met gejuich ontvangen. De enige troost voor de Dopianen: de glühwein. (EL)

Delft Dragons verslikt zich in finale

Het american football-team Delft Dragons legde vorige week beslag op de tweede plek van het Safc-toernooi in Almere. Maar de wedstrijdorganisatie zette de deuren naar de finale dan ook wijd open voor de ploeg, die voornamelijk uit Delftse studenten bestaat. De kruisfinales die na de poulewedstrijden zouden plaatsvinden, werden op het laatste moment geschrapt.

,,Er waren twee poules van drie teams”, legt Rudi Lieffering (Delft Dragons) uit. ,,Maar op het laatste moment werd besloten dat de ploegen uit onze groep te goed en te sterk waren voor de teams uit de andere poule. De halve finales gingen dus niet door.”

Nadat de spelers van Delft Dragons overwinningen hadden geboekt op Eindhoven Raptors en Arnhem Falcons was de overwinning in de poule een feit. Maar de wedstrijdleiding wilde het Safc-toernooi na het schrappen van de kruisfinales niet ook nog eens van de finale beroven. De TU-studenten moesten daarom opnieuw aantreden tegen de nummer twee uit de poule: Arnhem Falcons. En die wedstrijd werd geen herhaling van zetten. Delft Dragons verloor met 0-14 en het team kon fluiten naar de toernooiwinst.

,,Arnhem Falcons speelt in de eerste divisie, wij in de tweede divisie”, verklaarde Rudi Lieffering. ,,Het is dus niet zo gek dat zij die finale van ons wonnen. Hun spelers zijn groter en sterker. Ze delen gewoon hardere klappen uit.”

Delft Dragons bereidt zich nu voor op de tweede helft van de competitie, die eind januari van start gaat. Op dit moment bivakkeert het team in de middenmoot van de tweede divisie. Lieffering: ,,Onze positie in de league is veel belangrijker dan zo’n toernooitje.” (DR)

Nadat aanvoerder Lucas Prat Bertrams van Virgiel-hockeyvereniging Dopie de toeschouwers glühwein en het kampioenschap beloofde, ging afgelopen zondag de hockeywedstrijd tegen de Corps-hockeyvereniging Dshc van start. Hoewel Dshc gezien haar vijfde positie op de ranglijst favoriet was, begon Dopie, nummer elf op de lijst, beduidend sterker aan de wedstrijd. Toch was één uitbraak van Dshc in de vierde minuut voldoende om de stand op 0-1 te brengen.

Delft Dragons verslikt zich in finale