Collegereeks verklaart Azië-crisis

Indonesische studenten krijgen binnenkort een stoomcursus economie. Het Aziatische wonder is voorbij. Als de Indonesische studenten van het Master Of Science programma straks weer naar huis gaan, komen ze terecht in een land dat worstelt met economische stagnatie.

In vier avondcolleges, die zijn opgezet in samenwerking met Universiteit Nijenrode, wordt ingegaan op de oorzaken en achtergronden van de Azië-crisis. Het initiatief is georganiseerd op verzoek van de studenten, vertelt mentor dr. J. Snippe. ,,Halverwege het M.Sc.-programma kwam opeens die crisis, en vooral de Indonesiërs vroegen zich af hoe ze daarmee om moeten gaan. Ze bekleden straks tenslotte vrij hoge posities, dus ze krijgen zeker te maken met economische vraagstukken.”

Behalve met economische kernbegrippen, hopen de studenten tijdens de colleges ook wat meer in contact te komen met andere TU-studenten. De Engelstalige colleges zijn daarom vrij toegankelijk. De eerste vindt op 17 november plaats in de Aula. .aut Ralph Oei

Het Aziatische wonder is voorbij. Als de Indonesische studenten van het Master Of Science programma straks weer naar huis gaan, komen ze terecht in een land dat worstelt met economische stagnatie. Maar de subfaculteit WTM stuurt ze niet onvoorbereid terug. In een korte collegereeks krijgen de studenten een crash-course economie.