Collegedelegatie naar Taiwan en Indonesië

Delegaties van het college van bestuur brengen volgende maand bezoeken aan Indonesië en Taiwan. In Taiwan komt de mogelijkheid aan de orde om studenten met een geschikte vooropleiding in Delft een tweejarige vervolgopleiding te geven die tot het ingenieursdiploma leidt.

br />
De TU-delegatie naar Taiwan bestaat onder andere uit collegevoorzitter De Voogd en de decaan van Lucht- en Ruimtevaart, prof. Van Ingen. Zij bezoeken enkele vooraanstaande universiteiten, Philips Taiwan en de Nederlandse Trade and Investment Commission.

Aansluitend gaat de collegevoorzitter samen met rector Wakker naar Indonesië om te spreken met de ministers van Onderzoek, Onderwijs en Industrie. Overlegd wordt ook over de verdere invulling van M.Sc.- en Ph.D.-programma’s in Delft per september volgend jaar.

In Djakarta wordt de pasopgerichte alumnivereniging bezocht, evenals een onderwijsbeurs voor postgraduate studies, waar de TU een stand heeft. Tot slot zal rector Wakker op het Institut Tecnologi te Bandung besprekingen voeren over de voortgang van de samenwerkingsprojecten die vorig jaar zijn gestart. (L.d.V.)

Leo de Vries

Leo de Vries