Opinie

Brieven

Rookverbod?Met verbazing las ik vorige week (Delta 37): ,,Een algeheel rookverbod is nu al van kracht in de faculteiten Bouwkunde en Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, en in het IRI.’

Over het IRI kan ik me niet uitlaten, omdat ik daar nooit kom, maar ik weet wel heel zeker dat bovengenoemde faculteiten bepaald niet rookvrij zijn. Bij Bouwkunde hoef je alleen maar bij de hoofdingang binnen te stappen om te zien dat het niet waar is. Links in de centrale hal wordt gesuggereerd dat je daar rookvrij kunt zitten, terwijl je rechts wel flink kunt roken – een scheiding zit er niet tussen.

Op L&R is het wellicht een stuk beter, maar er zijn nog steeds medewerkers en docenten die, terwijl hun kamer een publieke functie heeft, er hun rookwaren opsteken, zodat als je pech hebt je dit op de hele verdieping kunt merken.

Ik ben benieuwd: was dit een artikel dat eigenlijk over een aantal jaren gepubliceerd had moeten worden, als de TU daadwerkelijk rookvrij is, of zijn praktijk en theorie weer eens, net als zo veel zaken in de TU, ver van elkaar verwijderd?

Lilian van Emden, student luchtvaart- en ruimtevaarttechniek, cara-patient

Rookverbod?

Met verbazing las ik vorige week (Delta 37): ,,Een algeheel rookverbod is nu al van kracht in de faculteiten Bouwkunde en Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, en in het IRI.”

Lilian van Emden, student luchtvaart- en ruimtevaarttechniek, cara-patient